JBL model 4312 der skratter!!!!
-
- Lokalitet: Aarhus N
- Geografisk sted: Aarhus N
JBL model 4312 der skratter!!!!
Hej.
Mine elskede 4312ér er desværre begyndt a skratte.
Heldigvis er det kun den ene. Det skifter ikke hvis jeg skifter indgang i min forstærker, så jeg tænker det absolut er et højtaler problem.
Når jeg sætter en finger på midten af bas-enheden stopper det. Der er ingen mislys i diskant eller mellemtone. Kun bas.
Hvad gør jeg ??
Mvh Esben
Mine elskede 4312ér er desværre begyndt a skratte.
Heldigvis er det kun den ene. Det skifter ikke hvis jeg skifter indgang i min forstærker, så jeg tænker det absolut er et højtaler problem.
Når jeg sætter en finger på midten af bas-enheden stopper det. Der er ingen mislys i diskant eller mellemtone. Kun bas.
Hvad gør jeg ??
Mvh Esben
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Re: JBL model 4312 der skratter!!!!
Prøver at dreje enheden en halv omgang. Hjælper det, skal du nok snart have enhederne refoamet...
Bare det GLØDER!!!
-
hmm.... Den sidder jo fast med skruer.. Jeg tør sgu næsten ikke selv give mig i kast med det. Men en halv omgang kan jeg vel klare.
Refoame enhederne?? Er det noget "man" selv gør?
Refoame enhederne?? Er det noget "man" selv gør?
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Når det er JBL, er det at refoame ikke et job for en der ikke har prøvet det før. Men ellers er der adskillige, her inde, det er lykkeds for...
Men måske Sound2Vision i Viborg, eller Basrep.dk kunne overtales mod behørig kompensation? - De laver af at reparere vores elskede vintage-ting.
Men måske Sound2Vision i Viborg, eller Basrep.dk kunne overtales mod behørig kompensation? - De laver af at reparere vores elskede vintage-ting.

Bare det GLØDER!!!
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Hvis den "bare" skratter (og ikke laver skrabelyde - sådan at man får fornemmelsen af en fysisk/mekanisk defekt) kan det sandsynligvis være litze-trådene, der går fra fæstningen ved chassiet til hvor ledningerne går ind gennem membranen.
Tag basserne ud og tjek det.
Tag basserne ud og tjek det.
- No1
- Lokalitet: Hellerup
Ellers vend hele højttaleren på hovedet - så får du et hurtigt tjekhmm.... Den sidder jo fast med skruer.. Jeg tør sgu næsten ikke selv give mig i kast med det

-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Årets til dato mest logiske rådNo1 skrev:Ellers vend hele højttaleren på hovedet - så får du et hurtigt tjekhmm.... Den sidder jo fast med skruer.. Jeg tør sgu næsten ikke selv give mig i kast med det

Vh
freddy
-
Fredmarantz skrev:Årets til dato mest logiske rådNo1 skrev:Ellers vend hele højttaleren på hovedet - så får du et hurtigt tjekhmm.... Den sidder jo fast med skruer.. Jeg tør sgu næsten ikke selv give mig i kast med det![]()
![]()
![]()
![]()
Vh
freddy
Nu spiller den på hovedet.... Det hjalp ikke

-
Det hjælper dog hvis jeg trykker lidt på den hvide stykke og slipper igen.. Så kan jeg spille et par sange uden det skratter
- sorenb
- Lokalitet: Aarhus
Skratter den også når den ligger på ryggen?
-
Altså hvis den spiller op imod loftet?sorenb skrev:Skratter den også når den ligger på ryggen?
- sorenb
-
Det har faktisk hjulpet at trykke på den hvide kant... Den skratter ikke mere. Selv ikke ved høj vol.
- sorenb
lyder som om Tonni har ret - du skal nok have nye kanter på
Mht Basrep, så har jeg ikke de bedste erfaringer (baseret på et sæt, for en del år siden - det er muligt han er blevet bedre med tiden, men dengang var rep'en udført noget sjusket)
Mht Basrep, så har jeg ikke de bedste erfaringer (baseret på et sæt, for en del år siden - det er muligt han er blevet bedre med tiden, men dengang var rep'en udført noget sjusket)
- skjold
- Lokalitet: Odense
- Geografisk sted: Fyn
- Kontakt:
Min erfaring med basrep og refoaming af et par JBL L166 er nu god nok.
Han havde 2 priser, dels en standardpris og så en lidt højere pris, hvor finishen/arbejdet blev angiveligt blev udført på højere niveau. Jeg valgte det sidste og gjorde opmærksom på, at jeg forventede at ophænget skulle monteres bag på membranen som standard v. JBL og i øvrigt et pænt resultat - og det fik jeg så også :)
Han havde 2 priser, dels en standardpris og så en lidt højere pris, hvor finishen/arbejdet blev angiveligt blev udført på højere niveau. Jeg valgte det sidste og gjorde opmærksom på, at jeg forventede at ophænget skulle monteres bag på membranen som standard v. JBL og i øvrigt et pænt resultat - og det fik jeg så også :)