Hej Lasse!
Det ser satme hyggeligt ud!!
Jeg må sige, at du kaster dig ud i det med brask og bram - nærmest lidt "Kamikaze-agtigt" - frygtløst. Nogle gange er det det, der skal til. Jeg ventede i mange år på bare at turde - jeg var bange for alt det grimme, der kunne ske - havde kun skilt knallerter og cykler ad tidligere.
Den noget drastiske adskillelse af Luxman'en her ser effektiv ud, men jeg håber, at du har god mekanisk flair og systematisk taget billeder og lagt skruer/spændeskiver og alt i system - identificeret, så det er til at finde hoved og hale i, når du engang skal have det samlet.
Det er lidt svært at se, men de "kager" på potentiometre og omskiftere - er det støv eller harsknet rensemiddel, der sidder på dem?
Vær super super forsigtig med de blå "stigebånd", som forbinder betjeningsknapper med den egentlige omskifter bag i apparatet - disse stiger er der en anden Luxman-ejer, som har en Luxman L-560, som kæmper en indædt kamp, nærmest på verdensplan, for at skaffe i den rette længde - han er også at finde her på forum. Det virker tæt på umuligt. Pas ultragodt på disse sager......
Vi må erkende, at de to PSU-kondensatorer ser rigtige ud for den Luxman-model - de skal åbenbart bule op (også konstateret af Tubemania) - man kan vel roligt lade dem sidde indtil videre - måske er de også gode nok - elelrs kan de skiftes senere, hvis det viser sig at blive nødvendigt.
Vedr. Forpladen, så er den jo "gyldenanodizeret" - et på-eloxeret lag som dels beskytter alu-overfalden mod oxydering og dels giver den meget svagt exklusive gyldne farve og finish. Denne eloxering kan godt tage skade af at bruge det af Santashooter anbefalede produkt ( måske svagt slibende). Jeg er helt sikker på, at han ikke mente forplader (hverken foran eller bagpå), men snarere nogle metaloverflader inde i apparatet.
læg gerne forpladen langt væk i beskyttelsesrum under arbejdet - det bliver du glad for senere!
Du skal såmænd nok løbe ind i et par mindre "øvetæver" i forbindelse med denne proces, men lad dig ikke slå ud.
Jeg er sikker på, at vi er mange, som med bævrende hjerte og neglebidende vil følge med her - det er godtnok spændende.
Vh
Freddy