Jeg kunne, hvis det var min, godt turde binde an med en alternativ metode ved at "formtilpasse" bruddet eller lade det være som det er og lime det med en meget stærk to-komponentlim og omslutte bruddet med en meget tynd, tramtsiddende og stærk "metal-jacket" , som kunne aflaste limestedet nok til at det var driftsikkert. Formtilpasningen kunne også laves ved at øge limestrækningen ved fx at lave et "V" eller lignende, hvis der var plads og længde på skaftet til det? Man kunne i stedet for limen evt bruge en lille lodning på et smedeværksted og derefter sætte metalkappen stramt over? Metalkappen skulle i sagens natur være formbar-stramtsiddene og alligevel stiv.
tig-svejsning er vel ikke helt udelukket? - svejseindustrien har jo udviklet sig til også at kunne noget - meget hurtigt - meget småt og alligevel slippe godt fra det.
Dette problem er Marantz 1150D + andre Marantz'er fra 1976-1979 med skydepot til balancejusteringen kendte for at lide af. Jeg mener at kunne huske, at NikonSP/Harvey på et tidspunkt valgte at formtilpasse netop sådan et brud på een af hans ting og herefter lime med stærk lim. Jeg husker dog ikke resultatet.
Vh
Freddy