Röh-1 fejl kan slettes

Rør i alle afskygninger
Besvar
Brugeravatar
kj2005
Lokalitet: 2730 Herlev
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Röh-1 fejl kan slettes

Indlæg af kj2005 »

Der var for mange fejl i det viste

Her er diagram
RöH 1 KJH signatur.jpg
Røh 1 nyere udlæg.jpg
Bux85 Tip50 bipolar PSU.jpg
[
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af kj2005 02 nov 2025, 15:24, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
kj2005
Kontakt:

Röh-1 fejl kan slettes

Indlæg af kj2005 »

fejl
Senest rettet af kj2005 02 nov 2025, 11:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Röh-1 rørforforstærker backup

Indlæg af KenRas »

Hej Kim.

I diagrammet i det første indlæg er dioderne i de to brokoblinger vendt forkert og vil i så fald producere negative DC spændinger :QQS:
Og det er jo ikke meningen i en rørforstærker…
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
kj2005
Kontakt:

Röh-1 fejl kan slettes

Indlæg af kj2005 »

fejl
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Röh-1 fejl kan slettes

Indlæg af KenRas »

HVORFOR ???

Jeg havde seriøst overvejet at denne preamp skulle være mit første diy rør projekt :thumbsup:
Jeg var endda begyndt at finde de stumper frem som jeg har liggende. Nettrafo, 4 x ECC83, osv.

Bortset fra de forkert vendte dioder på det originale diagram, hvilket du ikke kan gøre for, så var det da et fint og interessant projekt for en “rør-begynder” som mig.

Det er en ommer, Kim :p

I det mindste, må du så gerne sende link og andet info du har, til mig på en pb.
Lige nu har jeg ikke engang diagrammet :(
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
his067
Redaktør
Lokalitet: Aberdeen, Skotland
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Röh-1 fejl kan slettes

Indlæg af his067 »

Kære begge, Jeg har bedt redaktørgruppen om at overveje hvordan vi kan forhindre at lignende sletninger sker i fremtiden. I mellemtiden vil jeg opfordre Kim til at--i det mindste--sørge for at KenRas har diagrammet til Röh-1. Vi andre vil selvfølgelig sætte pris på at vide hvad tråden egentlig drejede sig om.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon Kontrapunkt B, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
Helikon
Lokalitet: Randers

Röh-1 fejl kan slettes

Indlæg af Helikon »

KenRas skrev: i går, 13:20 HVORFOR ???

Jeg havde seriøst overvejet at denne preamp skulle være mit første diy rør projekt :thumbsup:
Jeg var endda begyndt at finde de stumper frem som jeg har liggende. Nettrafo, 4 x ECC83, osv.

Bortset fra de forkert vendte dioder på det originale diagram, hvilket du ikke kan gøre for, så var det da et fint og interessant projekt for en “rør-begynder” som mig.

Det er en ommer, Kim :p

I det mindste, må du så gerne sende link og andet info du har, til mig på en pb.
Lige nu har jeg ikke engang diagrammet :(
ja den vil jeg da også godt tilslutte mig. Det så da både spændende og interessant ud, nok til at det godt kunne blive et lille vinterprojekt. Så deeet kan du ikke være bekendt sådan at invitere på øl og så er der ingen øl alligevel, det er jo snyd.....
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Besvar