Jeg har tænkt lidt over konceptet med at "kåre verdens bedste live-rock-album" og tænker med de relativt få personer vi er, at det nok bliver umuligt. Alle har jo deres egen favorit
Desuden kan vi hurtigt løbe tør for tid, hvis alle medbringer en stak plader der i antal bare minder om listen fra Bjerager, selv om vi bare skal lytte til et enkelt nummer fra hver.
Så jeg vil gerne dreje træffets agenda lidt, således at man hver især medbringer 2 eller 3 live albums som man har et specielt forhold til. Det kan selvfølgelig være det der, i egen optik,
er det bedste live-album. Men det kan også være at man var til koncerten, at det var ens første live-rock-album, at guitaristen spiller en fed spade, eller noget helt fjerde.
Jeg tænker at hver deltager får omkring 15 min til kort at fortælle hvad der i ens optik gør at
det bare er albummet og så spille 1 eller 2 numre fra albummet. Vi burde sagtens kunne nå 2 eller 3 runder, fordelt på hver side af aftensmaden.
Jeg vil foreslå at I hver især her i tråden byder ind med jeres forslag til albums I vil medbringe. Dette mest for at undgå at der møder 5 eksemplarer af fx. "Uriah Heep Live" op. Skriv gerne om det er en gammel original release fra "dengang" eller en ny re-mastered version du har.
Selve programmet ser ca. sådan her ud:
14:00 Ankomst, samt kaffe/the/vand/øl og kage.
15:00 senest. Vi går i musikstuen og starter. Indlagt pause(r) som der nu er behov for.
18:00 (ca) Vi går ned og spiser hvad Kirsten har fået bikset sammen til os.
19:00 Tilbage til musikstuen hvor vi fortsætter, enten med vores live album session eller noget helt andet.
Der er i princippet ingen bagkant på arrangementet fra min side, så vi kører på så længe folk gider
Freddy og søn skal overnatte her, er der andre der vil overnatte, så giv mig lige et praj.
Man skal være velkommen til at medbringe drikkevarer, hvis man har noget man mener vi andre bør smage. Ellers står der en del forskelligt i barskabet til fri afbenyttelse.