Jamo CBR200 :)

Rosinen i pølseenden

Jamo CBR200 :)

Indlægaf jan_stevns » tirs 4. mar 2014 19:42

28 år er vel lige på grænsen til vintage ?

Anyway - via Hald og 2 transportører nåede et herligt sæt cbr200 endeligt til Ballerup , tak for det sidste lift til Strandvaskeren (Som arbejder samme sted som jeg)

cbr200_1.jpg

Sjovt ting - nu skal jeg bare lige have dem "rystet på plads igen"

cbr200_2.jpg

og fundet nye surrounds frem fra gemmerne

hov - glemte lige - skulle nogen ligge inde med Populær elektronik 1986 nr 6/7 ????
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns

Re: Jamo CBR200 :)

Indlægaf Strandvaskeren » tirs 4. mar 2014 20:37

Det overraskede mig godtnok at de havde smidt basserne, de stod opret i x-rays bil hjem fra jylland, tilbragte et par dage stående i min stue og i morges var jeg så nødt til at lægge dem ned i min yaris for at bringe dem de sidste små 20 km til arbejde - det brød de sig åbenbart ikke om (med mindre de havde smidt enhederne i forvejen, jeg havde ikke frontstoffet af for at checke hvilken tilstand jeg modtog dem i)?!?

Anyway, jeg håber du får skik på dem.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren

Lokalitet: Hedehusene

Indlægaf Tonni » tirs 4. mar 2014 20:53

Ved med sikkerhed den ene allerede buldrede da den var på vej ud af Hald... så bare ro på! ;)

Mvh. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf jan_stevns » tirs 4. mar 2014 21:08

Orkk .... det er jo langtfra de første CBR højttalere der har problemer med de ophæng
Nu er det jo et temmeligt praktisk sted jeg bevæger mig rundt på , så lave nye ophæng
er den mindste del af dette herlige ventende projekt.

Jeg underviser ikke i elektronik for ingenting, og skal eleverne prøve hvordan man skifter
surrounds - vil det jo være en kærkommen oplevelse for dem ...

mjoehhh - så mangler jeg nok lige at bortforklare en stabel defekte gamle Revox maskiner <fnis>
jan_stevns

Indlægaf Fredmarantz » tirs 4. mar 2014 21:19

At bortforklare det, tror jeg ikke bliver et problem for dig, Jan - måske mere blot at forklare det - det kunne jeg nu godt tænke mig at høre :lol:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf jan_stevns » tirs 4. mar 2014 21:57

Fredmarantz skrev:At bortforklare det, tror jeg ikke bliver et problem for dig, Jan - måske mere blot at forklare det - det kunne jeg nu godt tænke mig at høre :lol:

Lidet kender du til mine talegaver jeg høre kan :)
jan_stevns

Indlægaf Nillerviborg » tirs 4. mar 2014 23:16

Hmmm.... - Jeg har et par gange forsøgt mig med undervisning - Første gang på aftenskole, det gik vel dybest set middelmådigt, da jeg lignede eleverne så meget ( Pga. alder ) at jeg de første 8-10 gane i frikvarteret til lærer-kaffe og kage var ved og blive smidt ud af lærerværelset...
Sidenhen til soldat - det gik bedre - Almen Voksenpædagogisk Uddannelse som Sergent ved Livgarden. Det gik fint, selvom jeg var en lille lort - Måske mest fordi jeg løb DR-tider på alle distancer under 5 kilometer - inklusive militær forhindringsbane ( 1/2 sekund langsommere end VR. .. )
Bedst er det dog gået med de sidste 5-6 lærlinge - De har da alle fået over 10 i snit til svendeprøve ( Både gl. og ny skala ), men det er jo osse nemt når bossen selv fik 11.66 ( gl. skala ) til svendeprøve. ...
- Men mangler du flere defekte sager "til undervisning" kan vi da sikkert levere en jævn strøm. ...
Var det ikke sjovere og lave en undervisnings-serie over kronisk ustabile GDS forstærkere - EVT noget KL. D ?? - Jeg kan levere hele pisset... ;-)) - Og så fra den virkelige verden endda...!!

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf mcs_5 » ons 5. mar 2014 02:29

jan_stevns skrev:hov - glemte lige - skulle nogen ligge inde med Populær elektronik 1986 nr 6/7 ????

Jo, selvfølgelig gør jeg da det ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf jan_stevns » ons 5. mar 2014 07:18

Kan du scanne/affotografere den artikel der skulle være i det nummer som omhandler de møjttalere ?
jan_stevns

Indlægaf mcs_5 » fre 7. mar 2014 00:02

Her er lidt Jamo-litteratur...

Mikkel

Jamo_1.png

Jamo_2.png

Jamo_3.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf jan_stevns » fre 7. mar 2014 07:17

Af hjertet tak :)
jan_stevns

Tilbage til Højttalere