Jamo CBR200 :)
Jamo CBR200 :)
28 år er vel lige på grænsen til vintage ?
Anyway - via Hald og 2 transportører nåede et herligt sæt cbr200 endeligt til Ballerup , tak for det sidste lift til Strandvaskeren (Som arbejder samme sted som jeg)
Sjovt ting - nu skal jeg bare lige have dem "rystet på plads igen"
og fundet nye surrounds frem fra gemmerne
hov - glemte lige - skulle nogen ligge inde med Populær elektronik 1986 nr 6/7 ????
Anyway - via Hald og 2 transportører nåede et herligt sæt cbr200 endeligt til Ballerup , tak for det sidste lift til Strandvaskeren (Som arbejder samme sted som jeg)
Sjovt ting - nu skal jeg bare lige have dem "rystet på plads igen"
og fundet nye surrounds frem fra gemmerne
hov - glemte lige - skulle nogen ligge inde med Populær elektronik 1986 nr 6/7 ????
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Strandvaskeren
- Lokalitet: Hedehusene
Re: Jamo CBR200 :)
Det overraskede mig godtnok at de havde smidt basserne, de stod opret i x-rays bil hjem fra jylland, tilbragte et par dage stående i min stue og i morges var jeg så nødt til at lægge dem ned i min yaris for at bringe dem de sidste små 20 km til arbejde - det brød de sig åbenbart ikke om (med mindre de havde smidt enhederne i forvejen, jeg havde ikke frontstoffet af for at checke hvilken tilstand jeg modtog dem i)?!?
Anyway, jeg håber du får skik på dem.
Anyway, jeg håber du får skik på dem.
Hygge..
Thomas
Thomas
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Ved med sikkerhed den ene allerede buldrede da den var på vej ud af Hald... så bare ro på! 
Mvh. Tonni

Mvh. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Orkk .... det er jo langtfra de første CBR højttalere der har problemer med de ophæng
Nu er det jo et temmeligt praktisk sted jeg bevæger mig rundt på , så lave nye ophæng
er den mindste del af dette herlige ventende projekt.
Jeg underviser ikke i elektronik for ingenting, og skal eleverne prøve hvordan man skifter
surrounds - vil det jo være en kærkommen oplevelse for dem ...
mjoehhh - så mangler jeg nok lige at bortforklare en stabel defekte gamle Revox maskiner <fnis>
Nu er det jo et temmeligt praktisk sted jeg bevæger mig rundt på , så lave nye ophæng
er den mindste del af dette herlige ventende projekt.
Jeg underviser ikke i elektronik for ingenting, og skal eleverne prøve hvordan man skifter
surrounds - vil det jo være en kærkommen oplevelse for dem ...
mjoehhh - så mangler jeg nok lige at bortforklare en stabel defekte gamle Revox maskiner <fnis>
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
At bortforklare det, tror jeg ikke bliver et problem for dig, Jan - måske mere blot at forklare det - det kunne jeg nu godt tænke mig at høre
Vh
Freddy

Vh
Freddy
Lidet kender du til mine talegaver jeg høre kan :)Fredmarantz skrev:At bortforklare det, tror jeg ikke bliver et problem for dig, Jan - måske mere blot at forklare det - det kunne jeg nu godt tænke mig at høre![]()
-
- Branchemedlem
- Geografisk sted: Rødding v. Viborg
Hmmm.... - Jeg har et par gange forsøgt mig med undervisning - Første gang på aftenskole, det gik vel dybest set middelmådigt, da jeg lignede eleverne så meget ( Pga. alder ) at jeg de første 8-10 gane i frikvarteret til lærer-kaffe og kage var ved og blive smidt ud af lærerværelset...
Sidenhen til soldat - det gik bedre - Almen Voksenpædagogisk Uddannelse som Sergent ved Livgarden. Det gik fint, selvom jeg var en lille lort - Måske mest fordi jeg løb DR-tider på alle distancer under 5 kilometer - inklusive militær forhindringsbane ( 1/2 sekund langsommere end VR. .. )
Bedst er det dog gået med de sidste 5-6 lærlinge - De har da alle fået over 10 i snit til svendeprøve ( Både gl. og ny skala ), men det er jo osse nemt når bossen selv fik 11.66 ( gl. skala ) til svendeprøve. ...
- Men mangler du flere defekte sager "til undervisning" kan vi da sikkert levere en jævn strøm. ...
Var det ikke sjovere og lave en undervisnings-serie over kronisk ustabile GDS forstærkere - EVT noget KL. D ?? - Jeg kan levere hele pisset... ;-)) - Og så fra den virkelige verden endda...!!
/ Lars
Sidenhen til soldat - det gik bedre - Almen Voksenpædagogisk Uddannelse som Sergent ved Livgarden. Det gik fint, selvom jeg var en lille lort - Måske mest fordi jeg løb DR-tider på alle distancer under 5 kilometer - inklusive militær forhindringsbane ( 1/2 sekund langsommere end VR. .. )
Bedst er det dog gået med de sidste 5-6 lærlinge - De har da alle fået over 10 i snit til svendeprøve ( Både gl. og ny skala ), men det er jo osse nemt når bossen selv fik 11.66 ( gl. skala ) til svendeprøve. ...
- Men mangler du flere defekte sager "til undervisning" kan vi da sikkert levere en jævn strøm. ...
Var det ikke sjovere og lave en undervisnings-serie over kronisk ustabile GDS forstærkere - EVT noget KL. D ?? - Jeg kan levere hele pisset... ;-)) - Og så fra den virkelige verden endda...!!
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!
If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
Jo, selvfølgelig gør jeg da detjan_stevns skrev:hov - glemte lige - skulle nogen ligge inde med Populær elektronik 1986 nr 6/7 ????

Mikkel
Kan du scanne/affotografere den artikel der skulle være i det nummer som omhandler de møjttalere ?
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
Her er lidt Jamo-litteratur...
Mikkel
Mikkel
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.