Ellers vil en computer kunne gøre det hele. Administrere din musik, både på harddisken og online, eller på en NAS (netværksharddisk).
Her i huset kører jeg digitale kilder gennem en "forældet teknologi" der hedder Logitech Squeezebox.
Denne klarer så min netværksharddisk, hvor jeg har mine mere brugte CD'er gemt som flac (eller i enkelte tilfælde mp3).
Men den klarer også flere tusinde "radiokanaler" fra det store internet. - Her kan man virkelig tale om "world online".
Og endelig streamer den Spotify/Tidal og andre musiktjenester. Den fylder som to pakker smøger, og kan puttes inden for et kabels afstand...
Den kan være lidt bøvlet at sætte op, men virker. Og så er den ret billig (brugt). Jeg gav 350,- for min.
Men ellers kan man også, som ST-lab skrev oven over, overveje Chromecast Audio, som så kan puttes helt væk, bag Beomasteren. - Og betjenes fra computer, tablet eller mobil.
Jeg ved godt mit anlæg ikke vinder en plads i "Bo Bedre", men alligevel.
Squeezebox'en er den lille flade kasse oven over volumenkontrollen på min forforstærker. - Bare sådan for du kan vurdere størrelsen...
Hifi Jan 16.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.