santashooter skrev:En master recorder burde ikke have indbygget mikrofonforstærker overhovedet, så line signalet burde være helt korrekt.
selv hvis input spændingen var en smule for høj, burde det gå ud over lydkvaliteten og ikke komponenterne på boardet.
ang. lytter så er min erfaring at nogle lytter selv om de er mange år gamle er af en kvalitet som gør de holder værdi og performer præcis som de originale - en måde at spare penge, kunne være i første omgang at skifte udenom disse.
gunnarlangemark skrev:Der er jo to "recording amp" kort.
På dem begge sidder der sådan to her.
På det ene kort er der noget "gulligt stads" på toppen.
Det er den eneste ikke-regulære ting på de to kort.
https://goo.gl/photos/vTfvKqoE36Wf5wXg7
Jan skrev:gunnarlangemark skrev:Der er jo to "recording amp" kort.
På dem begge sidder der sådan to her.
På det ene kort er der noget "gulligt stads" på toppen.
Det er den eneste ikke-regulære ting på de to kort.
https://goo.gl/photos/vTfvKqoE36Wf5wXg7
Prøv om den opfører sig normalt hvis du tager det ene kort ud.
Den skal kunne optage (i en kanal, naturligvis) med kun et kort i.
Fredmarantz skrev:jeg tror, at du vil opleve, at maskinen med nye elko'er - herunder og især motorkondensatorer og andre af de store, gradvist begynder at blive sig selv.
gunnarlangemark skrev:OK. Jeg holder lige vejret lidt endnu.
Jeg tænkte ellers at 40 årige lytter næsten altid ville være noget degenererede ...
Men jeg vil ikke have for mange unødvendige udgifter på den - endnu.
svend skrev:Ngle elektrolytter er et must at skifte, f.eks de grå/orange/rrøde Frako som B&O brugte i fling, de er ikke meget værd efter blot få årtier, Philips lavede også nogle i 80erne som var blålig/metal agitigt, de kunne umotiveret kortslutte, men de gamle blå der er på dine kort skal du ikke være bange for.
LarsW skrev:Bruger lige lidt kvalitets tid på at finde lidt hoved og hale i denne maskine.
Jeg prøver lige at holde focus omkring dit problem med at du ikke kan optage på din fine maskine.
Diagrammet på Studer A80-R findes her, men det har du jo selv fundet så vidt jeg kan se, men så kan andre jo også kan følge med.
ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/Rec ... p_Serv.pdf
På side 207 har du blok diagrammet på Oscillator 1.080.984, her sidder Record switch K1 som har forbindelse med begge dine Record boards ( de kort som har med venstre og højre kanal, på optager siden )
Record switch K1 finder du på side 268 hvor du har et Board ( kort ) som hedder Oscillator Stereo 1.080.984
på dette kort finder du K1 som er et relæ med kontakter, som evt. kan have med dit problem at gøre.
Dette relæ kan du evt. rense kontakterne på, ved at åbne det og anvende noget alm. papir i strimler vædet
ind i isopropylalkohol som du " køre " igennem kontakterne med .
Ellers må dette relæ skiftes hvis det ikke kan renses.
Håber at du kan bruge denne oplysning til noget.
Mvh.
LarsW
P.S.
En god ide, er at du investere nogle få 100 kr. i et multimeter til at måle med, når du har med bla.
spolebåndoptager med at gøre.
Tilbage til Spole/kassette optager
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster