Ten Years After spillede koncert i min skole--Bagsværd Kostskole-- 'Rock musik klub' samme år som Woodstock. På det tidspunkt var jeg allerede dybt imponeret af Alvin Lee.
Min storebror havde i lang tid lært sig at spille guitar fra Bluesbreakers albummet og fra TYA Undead livealbummet. Man blev godt nok lidt træt af at høre de samme arpeggioer i time efter time.
Storebror havde det samme år købt en 1959 Sunburst Gibson Les Paul for 2500 kr. Da han spillede som opvarmning for TYA i Glasaxe Beat Club 'tilbød' Alvin Lee at købe den for 4500 kr. Han takkede nej.
Det var godt nok andre tider (og priser)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Soundsmith The Voice, NLE22 med batteriforsyninger, Audiolab 9000 CDT, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Svigermor var på.besøg her til aften. Hun er 82, jeg spillede lidt jazz for hende - to forskellige indspilninger af Dave Brubecks "Take Five". Hun plejede at gå i jazzklub i Hørsholm i sin tid. Men det sjoveste var alligevel, da jeg præsenterede hende for The Rutles - denne Monty Pythonske parodi på The Fab Fours gjorde sgu indtryk på hende. Og på mig. Længe siden den har været på herhjemme, og selv om teksterne er rimeligt langt ude, så er musikken faktisk forrygende god. "Double Bag Alley" - en fantasisk parodi på "Penny Lane". Ikke underligt at der i sin tid gik rygter om at Lennon og Mccartney havde haft en finger med i spillet. En must have plade.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.