Nemlig og nu ved vi så også, hvad vi skal lytte på til træffet i 2015!felsby skrev:Flot at du har mod på at sætte disse perler i stand. Vi glæder os til at følge processen!

Nemlig og nu ved vi så også, hvad vi skal lytte på til træffet i 2015!felsby skrev:Flot at du har mod på at sætte disse perler i stand. Vi glæder os til at følge processen!
Nu skal jeg jo passe meget på med ikke at spille klog liiige her...NikonSP skrev:Desværre er den blanke plade rundt om domen på dem begge noget anløben, så på sigt, skal de nok skiftes begge to, hvis det ellers kan lykkes at finde et sæt.
Jeg har virkelig nær studeret den plade rundt om domen, og jeg tror, at de har fået lidt fugtighed på et tidspunkt, som nærmest har sat sig som noget der ligner kalkpletter. Det ser ud, som om alu-pladen først er skuret på helt alm. måde, men bagefter er der lagt et helt specielt blankt sølvskinnende lag ovenpå, nærmest som en slags eloksering, - og det er bare noget, man absolut IKKE skal hverken pudse eller polere i, - for så går det bare af!!!Captain Phoenix skrev: - kan man så ikke pudse/slibe/polere alu-pladen rundt om selve domen, så den kommer tilbage til sit oprindelige udseende?
PS: Er det virkelig samme dome før/efter opretning? Hvis det er, så er det imponerende hvor de skarpe knæk er forsvundet!
Godt gået.
Nu kan man vel ikke være helt sikker på noget som helst, i denne Verden, og da det kun er på den runde plade der vender fremad, der er den pågældende overfladebehandling, se evt. Captains bill., så er der ingen mulighed for at foretage nogen test. Så jeg lader det være som det er, indtil jeg evt. finder nogle erstatninger. Andet kunne meget muligt bringe mig i en endnu dårligere situation. Det er et spørgsmål om, at vælge det mindst dårlige. . .No1 skrev:Er du nu HELT sikker på at det ikke bare er en almindelig lak der spiller øjet et puds ?
Har du evt prøvet at kradse lidt i overfladen på bagsiden af enhedernes flanger ? Hvis ja, med hvilket resultat ?
Er det glashårdt som en eloxering ? Falder det af i små flager eller ... ?
Som Captain er inde på ville jeg afgjort mene at de kan pudses op til bling-bling med et smergellærred
i en drejebænk og afsluttende beskyttes med en gang lak ! Tror du ikke det vil kunne få dem op på dupperne ?
Imponerende at den dome kom ud i igen uden alu'en faldt af
Hej Niller, - og tak for dit tilbud, - men som jeg skrev i teksten ovenfor, er det basrep der har rep. den besk. dome, det skal jeg ikke tage æren for. Og det var heldigvis kun den ene disk. der er repareret nu, der var beskadiget. Men tak for tilbuddet,Nillerviborg skrev:- Ta' lige et billede af "brillen" når du skiller den næste diskant ad - der er en rimelig chance for at jeg har stumper liggende der kan passe. ...
Ja, lige bortset fra den dome, der var trykket ind, var alle membraner heldigvis super fine og iordenfelsby skrev:Rettelse: jeg ser nu at subbasmembranen er hel. *pyh*
Snøft, det er sgu smukt - ren poesi!kenneth skrev: i sollys vil den funkle lidt i rengbuens farver, som en rengbue i vand perler vil lyset spille i klarlakken