felsby skrev:Flot at du har mod på at sætte disse perler i stand. Vi glæder os til at følge processen!
Nemlig og nu ved vi så også, hvad vi skal lytte på til træffet i 2015!

felsby skrev:Flot at du har mod på at sætte disse perler i stand. Vi glæder os til at følge processen!
NikonSP skrev:Desværre er den blanke plade rundt om domen på dem begge noget anløben, så på sigt, skal de nok skiftes begge to, hvis det ellers kan lykkes at finde et sæt.
Captain Phoenix skrev: - kan man så ikke pudse/slibe/polere alu-pladen rundt om selve domen, så den kommer tilbage til sit oprindelige udseende?
PS: Er det virkelig samme dome før/efter opretning? Hvis det er, så er det imponerende hvor de skarpe knæk er forsvundet!
Godt gået.
No1 skrev:Er du nu HELT sikker på at det ikke bare er en almindelig lak der spiller øjet et puds ?
Har du evt prøvet at kradse lidt i overfladen på bagsiden af enhedernes flanger ? Hvis ja, med hvilket resultat ?
Er det glashårdt som en eloxering ? Falder det af i små flager eller ... ?
Som Captain er inde på ville jeg afgjort mene at de kan pudses op til bling-bling med et smergellærred
i en drejebænk og afsluttende beskyttes med en gang lak ! Tror du ikke det vil kunne få dem op på dupperne ?
Imponerende at den dome kom ud i igen uden alu'en faldt af
Nillerviborg skrev:- Ta' lige et billede af "brillen" når du skiller den næste diskant ad - der er en rimelig chance for at jeg har stumper liggende der kan passe. ...
felsby skrev:Rettelse: jeg ser nu at subbasmembranen er hel. *pyh*
kenneth skrev:i sollys vil den funkle lidt i rengbuens farver, som en rengbue i vand perler vil lyset spille i klarlakken
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: CARS10 og 12 gæster